?>

Derfor skal du dyrke motion om vinteren

Hvis man ikke er medlem af et fitnesscenter kan det være svært at finde motivationen til at komme ud at dyrke motion i vinterhalvåret. Mere end 50 % dyrker mindre motion i vinterhalvåret, end hvad de gør sammenlignet med sommerhalvåret. Vi har fundet frem til en række motionsformer, som kan lokke dig til at dyrke noget motion i de kolde vintermåneder.

Det kolde gys

Vinterbadning er godt for krop og sind og undersøgelser viser, at vinterbadere danner færre stresshormoner. Det kan være svært at få sig selv til at hoppe ned i det kolde vand, men du vil med garanti ikke fortryde det efter!

 

Vinterløb

Løbning er en god og let tilgængelig at få motion på. Dertil resulterer kulden i en højere forbrænding og et forbedret immunforsvar. Anskaf dig gerne en løbemakker, så I kan motivere hinanden til at komme afsted.

 

 På med skøjterne

Tag din ven under armen og tag ud at skøjte. Skøjteløb er en sjov måde at få bevæget kroppen på, og er med til at styrke dine led. Dertil kan du forbrænde helt op til 500 kalorier på en times skøjteløb!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *